Saturday, October 13, 2012

13th Oct. Suddenly 突然だぞ


Suddenly
10月13日 突然だぞ

 
When I was making a pudding, suddenly my childhood Yoshihiro called on me in the morning. He was on the way to Toyama prefecture to enjoy camping and motor bike touring. He just visited me…although I am man of leisure; he is also exceeded man of leisure as well. Anyway, thank you for visiting me.
朝プリンを作っている時、小学校からの友達Yajjinが急に訪ねてきました。富山県にキャンプとツーリングを楽しみに行く途中で、何百キロも離れた所にただ寄っただけです。Torojiro先生も暇人ですが、Yajjinもまた筋金入りの暇人です。とにかく訪問ありがとう。また来ましょ!


 
Around noon, I visited Matsumoto to eat Sakura Noodles with Mr Namiki who is one of my ski friends. It was my first time to come here and it tastes good so I’ll go there again.
 お昼頃、スキークラブのお友達Namikiさんと松本を訪れ、佐蔵ラーメンを食べました。初めて来ましたが美味しかったのでまた来ようと思います。


 
I went to Mr. Namiki’s house in the evening. We live in the same district. It takes me only 5 minutes by bicycle. I made Takoyaki and
 夕方Namikiさんの家へ行きました。同じ地区に住んでおります。自転車で5分で行けます。Torojiro先生はたこ焼を作りました。


 
he made Chinese noodles which he bought in Kyusyu.
 Namikiさんは九州で買ってきたラーメンを作ってくれました。


 
He provided me with the frozen beer and it tasted very good. Thank you for inviting me. Next time let’s have a party in my house.
 フォローズンビールなるものをいただきました。美味しかったです。お招きいただきありがとうございます。次回は我が家でやりましょう。

No comments:

Post a Comment