Monday, May 21, 2012

21st May. Solar Eclipse


 Solar Eclipse
 5月21日 日食だぞ

 
A solar eclipse occurred today. Although I watched it clearly with my eyes, I couldn’t take a photo clearly so…
日食がありました。眼ではよく見えましたが、写真がうまく撮れなかったので・・・


 
I took a photo of its TV screen.
 テレビ画面を撮りました。よく映っております!


 
After the solar eclipse I visited Shiojiri-Education-Center as a business trip for the chief of P.E subject. I have not come here for 4 years, oh time flies…
 日食の後、体育主任の出張で塩尻教育センターを訪れました。4年間来ていませんでした。時間が経つのははやいですね~。


 
A lot of carp streamers were swimming.
 たくさんの鯉のぼりが泳いでいました。


 
After a long time away, I came to this restaurant “Sakura shokudou”. In 1998, when I was a university student, I was in a nearby apartment.
 久し振りにさくら食堂に行きました。1998年、大学生の頃、近くのアパートに住んでおりました。


 
The menus have enough volume for a university students.
 大学生の為に十分な量があるメニューです。

No comments:

Post a Comment