Sunday, May 20, 2012

20th May. Meeting Again

YAMAGATAN
5月20日 ヤマガタンだぞ


 
I am in charge of track and field club so I have to lead my students on the competitions 3 times in this school year. It was the first competition today. All of my students did very well.
陸上部の顧問をしております。年に3回陸上大会の引率します。今回は1回目の競技会でした。みんなよくがんばっておりました。


This athletic field is very close to Matsumoto airport.
 競技場は松本空港の近くにあります。


 
After the competition, I called on Dr. Etsutarou, who is my close JICA friend, at Shiojiri city. He used to be a volunteer in Sri Lanka and is a YAMAGATAN (Yamagata prefecture resident) and is working in Tokyo temporarily. Long time no see! This time he came to Nagano to participate in the JICA event. We ate delicious grilled slices of meat. You should visit Azumino city next time.
 大会の後、塩尻で仲良しJICAボランティアのEtsu博士に会いました。彼はかつてスリランカのボランティアでヤマガタン(山形の人)ですが、今は東京で働いております。お久し振りです!今回はJICAイベントに参加する為に長野に来ました。美味しい焼肉を食べました。次回は安曇野に来てください。

2 comments:

  1. 今頃見ています。ありがとうございました。楽しかったです。ジンギスカンうまかったですね。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。

    いやぁお久し振りでした。また近いうちに会いましょうね。
    写真一番遠くで分からないですね~笑

    ReplyDelete