Thursday, March 29, 2012

29th Mar. Very Hot

Very Hot
3月29日 とても暑いぞ

 
It snowed a lot last night. It will be the last snowfall I guess because March is almost over and spring is coming.
 昨夜たくさん雪が降りました。たぶん最後の積雪になると思います。3月も終わりで、春が来ていますからね~。


How beautiful the scenery is!
 きれいな景色です。


 
I saw Kashimayari mountain clearly.
 鹿島槍ヶ岳がきれいに見えました。


 
Thanks to a high temperature, the snow condition was very damp. It’s very hard to overcome but I really like damp snow.
 高い気温のお陰で雪の状態はめちゃくちゃ湿っておりました。というか腐っておりました。克服するのが難しいですが、こんな雪が大好きです。


 
I enjoyed a teelemark ski a little bit. We need to make balance so it’s good as ski training.
 テレマークスキーを少し楽しみました。バランスが必要でスキートレーニングとして最適です。


 
On the way back, I saw the car which has my birthday No. (29 Apr.) Wow!
 帰りに自分の誕生日を同じナンバーの車を発見しました。お~


 
After that, I saw this thermometer (14).
 それから、温度計を見ました。14℃でした。


I remembered that on 29 January, the thermometer showed us minus 13 . We can experience nearly 30 difference within 2 months in Nagano. Amazing!
 1月29日にこの温度計は-13℃だったのを思い出しました。長野県では30℃近い気温差を2ヶ月以内で体験できます。おぉ~

No comments:

Post a Comment