Saturday, April 28, 2012

28th Apr. They have come.

They have come.
4月28日 来たぞ

 
In the morning, I changed the tires of my car. It’s very important for Nagano residents because we have a huge snow in winter. After winter, we are supposed to change it as soon as possible otherwise snow tires will be worn down easily.
 朝、タイヤ交換をしました。長野県民にとってとても大切なことです。何故なら冬にはたくさんの雪が降るからです。冬が終わればできるだけ早くタイヤを交換します。でなければ、スノータイヤは夏の道を走っているとかんたんに減ってしまうので。


 
Around noon, I went to Matsumoto station and picked my family and aunt up.
 お昼頃、松本駅へ行き、家族と伯母を迎えました。


 
We visited my favorite restaurant “Kanou” at once and ordered my favorite menu deep-fried chicken set meal.
 行き着けのかのう食堂へ行き、お決まりの鳥の唐揚定食を頼みました。


 
Following that, we visited the Matsumoto castle.
 その後、松本城へ行き、


 
After that we went to Mt. Hikaru Johyama. The cherry blossoms are in full bloom there.
 光城山へ行きました。桜は満開でした。
 
 



 
I took this photo around my school. Can you see the line of cherry trees on a mountain? That’s Mt. Hikaru Johyama.
 この写真を学校付近で撮りました。山に桜の線があるのが見えますか?あれが光城山です。


 
We had a very good time. They want me to buy fridge maybe because they want to drink cold drinks. They should buy it themselve.
  楽しい時間を過ごしました。彼らはTorojiro先生に冷蔵庫を買って欲しがっております。冷たい飲み物が飲みたいからでしょう。そんなに欲しいのなら自分で冷蔵庫を買うべきです。

No comments:

Post a Comment