Sunday, November 20, 2011

20th Nov. Old-Fashioned Building

Old-Fashioned Building
11月20日 古風な建物だぞ

 
I went around my district with my colleagues as a teachers’ study and training. Our district has a lot of old-fashioned building and statues.
  職員研修で地区を廻りました。たくさんの古い建物や像が残っています。


 
This is one of cultural assets “Yamaguchi-ke” but not my house.
  文化財の1つ山口家です。でも自分の家ではありません。
 



 
After that, we visited the place which used the drama called “Ohisama”. I don’t know this drama because it finished in September this year, and I came back from Tonga in September.
  その後、ドラマ「おひさま」で使われた場所を訪れました。このドラマを知りません。何故なら今年の9月に終わったそうですが、Torojiro先生は9月に帰ってきたからです。
 


 
I saw a lot of monkeys. My workplace and my house are very close to their house.
  たくさんのおサルさん達に会いました。職場と家は彼らの家に近いです。


 
At the end of the study and training, I ate soba, buckwheat noodles, at last. Of course it was delicious.
 研修の最後に遂に蕎麦を食べました。もちろん美味しかったです。

2 comments:

  1. 新しいブログが始まっていることを知りませんでした。ごめんなさい。元気でやってそうですね。それにしても安曇野、綺麗。行きたくなりました。長野いいところですね。
     新しいブログも私のブログにリンク貼っておきます。

    ReplyDelete
  2. Hirono大先生 コメントありがとうございます。
    おぉ、今ごろ気づいてくれましたか~。そうそう、エウアのずっこけブログのリンクで、山ネコブログが1ヵ月以上前ってなってるのが残念に思っていました。最近頻繁に更新しているのにって。新しいリンクありがとうございます。古い方はトンガから帰って完結しているので、多分これ以上増えません。
    ラスト4ヶ月で、エウアはかなり良い感じになっていく見込みだね。後任さんも見つかったみたいで素晴らしい!
    長野いいよ~特に安曇野。ブログで皆に宣伝してます。笑

    ReplyDelete